zaterdag, november 22, 2008

Over mij

zaterdag, november 22, 2008


Ik ben geen professioneel voedingsdeskundige of diëtiste, ik ben gewoon iemand die zich steeds meer is gaan interesseren in voeding en wat voor invloed het heeft op lichaam en geest.

De meeste mensen hebben meer kennis over hoe ze hun auto goed moeten onderhouden dan over wat hun lichaam nodig heeft.

Voeding als brandstof voor je lijf is iets waar veel mensen niet bij stilstaan, deze blog gaat hier over.

Ik post gedachtespinsels, tips, recepten, links naar interessante onderzoeken & andere invalshoeken.

Laat je inspireren om zelf ook op onderzoek uit te gaan.

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

4 comments:

  1. Beste Bianca,

    Ik ben een studente aan de universiteit van Gent en ik doe momenteel een onderzoek naar het gebruik van plantaardige dranken. Hiermee bedoel ik soja melk maar ook de nieuwere melk-alternatieven zoals hazelnoot, almond, kokosnoot, etc. melk. Ik vind uw visie op een gezonde levenstijl etc. erg interessant en vroeg me af of u soms de zonet opgesomde producten consumeert.

    Met vriendelijke groeten,
    Vienna Deschrijver

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Vienna,

    Ja ik gebruik geen gewone melk, maar vervang deze voor amandel en soyamelk. Ik gebruik eigenlijk geen andere notenmelken. Als ik kokosmelk/water drink, dan alleen uit een kokosnoot, niet uit een pak. Ik koop wel altijd biologisch, want vooral over soya hoor je veel verhalen voor genetische manipulatie. Succes met onderzoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar wil ik even op inhaken, soyamelk schijnt niet zo gezond te zijn
    In Azie word soya al heel lang gebruikt maar gefermenteerd en niet op de commerciële moderne manier, het schijnt een hormoonverstoorder voor vrouwen te zijn. Zoek er maar eens op.
    De winkels staan vol met deze nieuwe "health" producten maar dit is een valkuil.

    Groeten,
    Julliette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Julliette, sorry voor de late reactie! Ik gebruik altijd biologische soya melk zodat deze niet genetisch gemanipuleerd is.

    BeantwoordenVerwijderen

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top