donderdag, februari 04, 2010

Koolhydraten

donderdag, februari 04, 2010

Interessant artikeltje gelezen over koolhydraten. Veel mensen denken dat als je diabeet bent, je op moet passen met het eten van suiker, terwijl je eigenlijk moet kijken welke voeding je bloedsuikerspiegel sterk kan doen stijgen: slechte koolhydraten:


"Bad high-GI carbs create blood-sugar spikes that are quickly followed by sharp plunges -- which make you hungry again. Over time, that blood-sugar roller coaster increases your risk of belly blubber, heart disease, diabetes, and other chronic health problems."


Wat zijn goede koolhydraten:


"The #1 trademark of good low-GI carbs (koolhydraten) is that they take a while to digest, which means they're almost always high-fiber foods. Fiber keeps your stomach so busy that these foods plain can't rush into your bloodstream and send sugar levels rocketing. Good carbs include three huge groups: 1) most fruits and veggies; 2) 100% whole-grain anything -- cereals, breads, crackers; whole-wheat pasta and couscous; brown and wild rice; and 3) beans, lentils, and other legumes..."


link naar het hele artikel

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

0 comments:

Een reactie plaatsen

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top