donderdag, maart 11, 2010

Recept voor overvolle Muesli

donderdag, maart 11, 2010

Sinds kort maak ik mijn muesli zelf. Zeker als je veel bij de natuurwinkel koopt, is dat qua prijs erg de moeite waard. Bovendien wordt het helemaal zoals je het zelf het lekkerst vindt. Dus nooit meer vissen naar die laatste rozijn, want je gooit er gewoon wat extra bij.



- Havervlokken
- Gerstevlokken
- Tarwevlokken
- Rozijnen (ik vind Blue Thompson en de Californische rozijn erg lekker)
- Goji berries (heel voedzaam besje, koop ik altijd bij Mastercare in een grote zak)
- Amandelen/ pecannoten/ walnoten  (wat je lekker vindt)
- Kokosrasp
- Gedroogde banaan
- Gedroogde appel
- Gedroogde vijgen

De laatste drie gooi ik altijd in de keukenmachine (met een meshulpstuk) of ze wat fijner te krijgen. De rest gooi je allemaal bij elkaar. Wat betreft de vlokken, doe ik altijd iets meer haver en gerst en tarwe ongeveer evenveel. Ik doe er ook altijd veel kokosrasp bij, is erg gezond en geeft een lekkere smaak aan de muesli.

Je kunt er natuurlijk afhankelijk van je smaak nog van alles bij gooien of dingen uit laten die je niet lekker vindt.

Written by

Over gezond leven & zijn, over lekker eten als brandstof voor je lijf & over meer energie & lekkerder in je vel.

0 comments:

Een reactie posten

 

© 2013 Geweldig Gezond. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top